Simpel kontering - Hvad skal man gør når man modtager en faktura

  • Opdateret

Du kan modtage en faktura som skal konteres da Rød Kors har modtaget som er til dig. Du skal gør følgende:

 

  1. Gå til Kompas
  2. På din forside vil der være en link under ”Workflowopgaver, der er tildelt til mig" hvor der står "Ny faktura til kontering"

  1. Når du trykker på linket, så vil du komme frem til et nyt vindue, som viser alle opgaver som er blevet tildelt til dig.
  2. Find frem den opgave som har Emne "Ny faktura til kontering".

  1. Tryk på selve ID'et

 

  1. Derefter kommer du frem til vinduet Afventede kreditorfakturaer tildelt til mig
    • I toppen af skærmen, valg "Financials", så du har den relevante fane åben

  1. Du skal tjekke kreditorfakturaer, ved at trykke på papirklip i øverste højre hjørne

mceclip6.png

  1. Dette vil åbne et nyet vindue op, hvor du kan se alle vedhæftninger på fakturaen

mceclip7.png

  1. Efter du har tjekket alle fakturaer, kan du gå tilbage til forrige side, ved at trykke på ”X” i øverste højre hjørne

mceclip8.png

  1. Hvis du har modtaget faktura for et projekt, så kan du bruge simpel kontering. For at gøre dette skal du trykke på ”Finans” i toppen af din skærm og derefter trykke på ”Simpel kontering

mceclip9.png

  1. I den nye menu, skal du udfylde ”Linje beskrivelse”, ”Projekt-ID”, ”Projektart” og ”Aktivitetsnummer
    • Hvis du arbejder på et internationalt projekt, skal du også udfylde ”Donor Cost Classification
    • Hvis du er usikker på hvilket Projekt-ID, Projektart eller Aktivitetsnummer, så skal du spørge din nærmeste leder eller Project Controller

mceclip10.png

  1. Efter alle oplysninger er udfyldt, skal du trykke på ”OK

mceclip11.png

  1. Derefter kan du sætte den simple kontering i Arbejdsgang, ved at trykke på "Arbejdsgang" > "Fuldført".

  1. Du har hermed Fuldført konteringen af den faktura som er blevet sendt til dig. Projekt manageren på den projekt du har konteret på vil dermed modtage fakturaen til godkendelse

 

  1. Hvis fakturaen skal splittes, så skal du kontakte dit teams dedikeret splitter, da du potentielt ikke vil havde rettigheder til at splitte fakturaen. Hvis du ikke har tilstrækkelige rettigheder, vil du modtage en fejlen ”Der er ikke rettigheder til at udføre Indkøbsordre på Menu item i Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations.”

mceclip2.png

 

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt

Har du flere spørgsmål? Indsend en anmodning

Kommentarer

0 kommentarer

Artiklen er lukket for kommentarer.